Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(331)
IBUK Libra
(28)
Forma i typ
Książki
(330)
E-booki
(28)
Proza
(23)
Publikacje popularnonaukowe
(16)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Poezja
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje religijne
(4)
Albumy i książki artystyczne
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Mapy
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(431)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Główna Spytkowice
(239)
Filia Bachowice
(110)
Filia Ryczów
(90)
Autor
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(12)
Kajtoch Jacek (1933- )
(9)
Skoczek Anna
(8)
May Karl (1842-1912)
(7)
Gierowski Józef Andrzej (1922-2006)
(6)
Grodziski Stanisław (1929- )
(6)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(6)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(6)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(6)
Walentynowicz Marian (1896-1967)
(6)
Wyrozumski Jerzy (1930- )
(6)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(6)
Sapkowski Andrzej (1948- )
(5)
Zegadłowicz Emil (1888-1941)
(5)
Świerk Józef
(5)
Dykier Monika
(4)
Hassenmüller Heidi (1941- )
(4)
Holeinone Peter
(4)
Kopiec-Sekieta Katarzyna
(4)
Kossak Zofia (1889-1968)
(4)
Plopa Mieczysław (1948- )
(4)
Skoczek Tadeusz (1955- )
(4)
Torr Guy Russell
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Beskidzkie Towarzystwo Społeczno-Kulturalne
(3)
Brzeziński Andrzej
(3)
Chojnowska Ewa
(3)
Collodi Carlo (1826-1890)
(3)
Czernek Marek
(3)
Czwojdrak Aleksandra
(3)
Floriańczyk Barbara
(3)
Gajda Janusz (1933- )
(3)
Jaglarz Jerzy Roman
(3)
Jakubiak Marek
(3)
Kaźmierczak Ewa
(3)
Kossak Zofia (1890-1968)
(3)
Maludy Aleksandra Katarzyna
(3)
Maludy Aleksndra Katarzyna. Cień Od Wschodu
(3)
McDowell Josh (1939- )
(3)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(3)
Prus Bolesław (1847-1912)
(3)
Płatkowska Paulina
(3)
Płatkowska Paulina. Bądź Dobrej Myśli
(3)
Zawadzka Katarzyna
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Łyżnik Dariusz
(3)
Basista Jakub (1958- )
(2)
Bernasińska Renata
(2)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(2)
Buczacki Bartosz
(2)
Bujnik Adam
(2)
Bułka Władysław (1936- )
(2)
Bydliński Damian
(2)
Chapman Richard
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cieński Andrzej
(2)
Conway Jim
(2)
Conway Sally
(2)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(2)
Diemer Irmgard
(2)
Dworaczek Jan
(2)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Fillman-Zwierska Jadwiga
(2)
Frey Jana (1969- )
(2)
Gajda Janusz
(2)
Gawłowski Karol
(2)
Gula Roman
(2)
Jachimecka Zofia (1886-1973)
(2)
Joachimiak Andrzej (1953- )
(2)
Kaźmierczak Andrzej
(2)
Klimuszko Czesław Andrzej (1905-1980)
(2)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(2)
Kowalewska Barbara
(2)
Kowalewski Marian
(2)
Kownacka Maria (1894-1982)
(2)
Majorowski Marek
(2)
Maternicka Grażyna
(2)
Małecka Ewa
(2)
Muranty Janusz
(2)
Noiński Emil
(2)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski Wydawca
(2)
Ogiegło Józef
(2)
Orłow Eugeniusz
(2)
Paluchowa Barbara
(2)
Peretti Frank E
(2)
Peretti Frank E. Władcy Ciemności
(2)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(2)
Rożewicz Zbigniew
(2)
Różewicz Zbigniew
(2)
Samojlik Tomasz (1978- )
(2)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Saga o wiedźminie
(2)
Sawczyńksa-Łatyk Teodora
(2)
Stewart Ed
(2)
Talarowska Monika
(2)
Tatka Rafał
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wolf Tony
(2)
Zduńska Aleksandra
(2)
Zerling-Konopka Alina
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(121)
2000 - 2009
(89)
1990 - 1999
(65)
1980 - 1989
(48)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(8)
1945-1989
(6)
1989-2000
(6)
1914-1918
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(357)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(356)
Odbiorca
Dzieci
(11)
6-8 lat
(10)
9-13 lat
(9)
Młodzież
(4)
14-17 lat
(3)
0-5 lat
(1)
Dorośli
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(25)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura kanadyjska
(3)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Poezja polska
(22)
Powieść polska
(17)
Literatura piękna dla młodzieży 15-16 l.
(15)
Literatura piękna dla dzieci 9-10 l.
(13)
Literatura piękna dla dzieci 6-8 l.
(12)
Opowiadanie polskie
(12)
Powieść przygodowa
(10)
Pedagogika
(9)
Wychowanie
(9)
Dziecko
(8)
Historia
(8)
Literatura dziecięca polska
(8)
Przyjaźń
(8)
Bajka i baśń
(7)
Literatura młodzieżowa niemiecka
(7)
Rodzina
(7)
2001
(6)
Literatura polska
(6)
Małżeństwo
(6)
Poezja dziecięca polska
(6)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(6)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(6)
Rośliny ozdobne
(6)
1901-2000
(5)
Literatura dziecięca niemiecka
(5)
Polska
(5)
Poradniki
(5)
Zwierzęta
(5)
Armia Krajowa (AK)
(4)
Młodzież
(4)
Publicystyka polska
(4)
Trudne sytuacje życiowe
(4)
Walka
(4)
Władcy
(4)
Akwarium
(3)
Ania Shirley (postać fikcyjna)
(3)
Antologie
(3)
Boże Narodzenie
(3)
Czasopisma regionalne i lokalne
(3)
Kobieta
(3)
Literatura dziecięca
(3)
Nauczyciele
(3)
Odżywianie
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pamiętniki polskie
(3)
Pedagogika waldorfska
(3)
Podręczniki
(3)
Powieść historyczna
(3)
Powieść niemiecka
(3)
Powstanie styczniowe (1863-1864)
(3)
Rysowanie
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Sztuka
(3)
Służba bezpieczeństwa
(3)
Wojna 1939-1945 r.
(3)
Żydzi
(3)
1939-1945
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Armia Krajowa
(2)
Auschwitz-Birkenau (niemiecki obóz koncentracyjny)
(2)
Autyzm
(2)
Bajka i baśń włoska
(2)
Beskidy (góry)
(2)
Biologia
(2)
Chrześcijanie
(2)
Czarodzieje
(2)
Dietetyka
(2)
Dinozaury
(2)
Dowódcy
(2)
Duchowieństwo katolickie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziewczęta
(2)
Etyka seksualna
(2)
Gady
(2)
Gitara
(2)
Gladiatorzy
(2)
Góry
(2)
Higiena
(2)
Holokaust
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Iglaste
(2)
Język polski
(2)
Język ukraiński
(2)
Koziołek Matołek (postać fikcyjna)
(2)
Koń
(2)
Kucharstwo
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Literatura ludowa polska
(2)
Literatura piękna dla młodzieży 11-14 l.
(2)
Lwów (Ukraina)
(2)
Miasta małe
(2)
Minerały
(2)
Miłość
(2)
Morza
(2)
Nauczanie
(2)
Ogródki działkowe i przydomowe
(2)
Ogródki skalne
(2)
Opowiadanie dziecięce hiszpańskie
(2)
Owady
(2)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(12)
1801-1900
(7)
1939-1945
(6)
2001-
(3)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1701-1800
(2)
1945-1989
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Kanada
(3)
Rosja
(2)
Syberia (Rosja)
(2)
Avonlea (Kanada ; miasto fikcyjne)
(1)
Drozdowo (woj. podlaskie, pow. łomżyński, gm. Piątnica ; okolice)
(1)
Gibraltar (Wielka Brytania ; terytorium zamorskie)
(1)
Irkuck (Rosja ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Oświęcim (woj. małopolskie)
(1)
Petersburg (Rosja ; okolice)
(1)
Petersburg (Rosja)
(1)
Polesie (kraina historyczna)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Tarnów Opolski (woj. opolskie, pow. opolski, gm. Tarnów Opolski)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(11)
Opracowanie
(10)
Opowiadania i nowele
(6)
Powieść historyczna
(5)
Bajki i baśnie
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Poradnik
(4)
Fotografia
(3)
Malarstwo
(3)
Powieść
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Źródła historyczne
(3)
Album
(2)
Biografia
(2)
Fantastyka
(2)
Fantasy
(2)
Horror
(2)
Komiks
(2)
Powieść biograficzna
(2)
Powieść przygodowa
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Albumy
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Atlas
(1)
Atlas geograficzny
(1)
Encyklopedia
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Science fiction
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(11)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(6)
Religia i duchowość
(4)
Biologia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
359 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zapraszamy do nowości wydawniczej Impulsu autorstwa Aleksandry Kobylańskiej pt. Edukacja zdrowotna i dietetyczna w walce z nowotworami a w niej znajdziecie porady, przepisy filozofia diety śródziemnomorskiej, przegląd wybranych chorób nowotworowych (objawy, diagnostyka) i wiele więcej... a co o publikacji pisze w swojej recenzji dr hab. inż. Marek Królikowski, prof. PW Ciekawe porady i wskazówki, zbilansowane przepisy przedstawione przez Autorkę to najlepszy i naturalny „suplement diety” dla naszego ciała i pozytywnego stanu psychicznego. Książka Aleksandry Kobylańskiej porusza wiele aspektów psychologiczno-pedagogiczno-dietetycznych, które z jednej strony przybliżają tematykę związaną z chorobami nowotworowymi, przedstawiając przyczyny ich powstawania, a z drugiej wskazują kierunek, jak zdrowo żyć, jak dobrze czuć się fizycznie i psychicznie, jak wzmacniać swój organizm, odporność przez odpowiednią dietę w świecie pełnym chemii, zanieczyszczeń i przetworzonego jedzenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zjawiska zaburzeń w odżywianiu się młodzieży, manifestujące się głównie w formie anoreksji i bulimii, stają się coraz powszechniejsze. Obejmują one głównie młodzież w wieku dorastania - przede wszystkim dziewczęta. Przewrażliwienie na punkcie własnego wyglądu zewnętrznego wynika u młodzieży ze stanu rozwoju psychofizycznego a także, w bardzo dużym stopniu, z przyjmowania przez nią wzorców wyglądu fizycznego lansowanych przez środki masowej komunikacji, przede wszystkim telewizję i czasopisma. Niesie to z sobą różne rozterki i dramaty osobiste i zdrowotne, sytuacja powyższa powinna stawać się więc obiektem troski pedagogicznej w szkołach skupiających młodzież w wieku dorastania. Przyczyny i skutki zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej powinny być obiektem zainteresowania pedagogicznego i psychologicznego nie tylko w toku wychowania zdrowotnego, lecz także wychowania moralnego i estetycznego. Niezbędne stają się publikacje na temat diagnozy i profilaktyki zaburzeń odżywiania się uczniów, które byłyby pomocne dla nauczycieli, pedagogów szkolnych, nadzoru szkolnego, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych. Taką publikacją jest praca Marty Kowalczuk pod tytułem „Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej". Prof. zw. dr hab. Stanisław Palka Uniwersytet Jagielloński, Instytut Pedagogiki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowany podręcznik przedstawia wybrane zagadnienia współczesnej teorii wychowania. Należą do nich problemy dotyczące: teorii wychowania jako dyscypliny pedagogicznej; różnego rozumienia pojęcia "wychowanie"; wychowania w świetle kilku koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; wartości jako podstawowego tworzywa wychowania; celów wychowania i różnych opinii na ich temat; psychospołecznych uwarunkowań skuteczności wychowania; indywidualnych i grupowych metod wychowania; technik oddziaływań wychowawczych; wybranych dziedzin wychowania; podstawowych środowisk wychowawczych. Książka adresowana jest szczególnie do studentów pedagogiki, odbywających studia zarówno licencjackie, jak i magisterskie. Może być również pomocna studentom studiów nauczycielskich, psychologii i socjologii. Mogą z niej skorzystać także czynni zawodowo nauczyciele wszystkich typów szkół i wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podręcznik będzie także przydatny rodzicom i innym osobom interesującym się problemami wychowania dzieci i młodzieży.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pedagogika i pedagogia Marii Montessori (1870–1952) jest w Polsce coraz lepiej znana i bardziej rozpoznawalna. Funkcjonują różnego rodzaju placówki montessoriańskie: żłobki, przedszkola, szkoły. Osoby zajmujące się edukacją domową także są zainteresowane metodami stosowanymi w tej pedagogice. Liczne stowarzyszenia i fundacje popularyzują idee pedagogiczne twórczyni casa dei bambini. Polskie tłumaczenia dzieł M. Montessori i opracowania umożliwiają coraz lepsze zrozumienie jej przesłania pedagogicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tytuł tej książki zwraca uwagę na powiązanie potencjału szkoły z potencjałem nauczycieli – najbardziej wartościowego jej zasobu. Wysoka jakość pracy kadry nauczycielskiej stanowi bowiem jedno z kluczowych uwarunkowań poprawy uczniowskich osiągnięć, zapewnia należyty poziom pracy szkoły oraz pozwala na uzyskiwanie w niej trwałych rezultatów. Jednak szkoła jako instytucja, która powstała z powodu zapotrzebowania społecznego – po to, by spełniać określone oczekiwania – funkcjonuje w systemie państwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi. Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne. Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora. W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu. Zdolność do kształtowania prospołecznych umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie jest jedną z kluczowych kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego, która determinuje efektywność podejmowanych przez niego oddziaływań. Im więcej będzie się o tym mówiło, pisało i uczyło, tym większe korzyści będą odnosiły osoby niedostosowane społecznie, praktycy oraz społeczeństwo. Książka ta będzie pomocna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków. Ponieważ uwzględnia zarówno teoretyczny, jak i praktyczny aspekt resocjalizacji, jest ona skierowana do szerokiego grona odbiorców. Polecamy studentom, badaczom, pedagogom resocjalizacyjnym, psychologom i socjologom zainteresowanym tą tematyką. Dla badaczy może być inspiracją do rozwijania teorii i prowadzenia studiów nad skutecznością interwencji psychokorekcyjnych, a dla praktyków – do pewnych rozważań porządkujących ich warsztat pracy. Książka jest zaadresowana przede wszystkim do tych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności wychowawcze potrzebne w pracy z osobami niedostosowanymi społecznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
VI tom serii wydawniczej „Informatyka a filozofia” W prezentowanym wyborze tekstów zagadnienie zaufania podjęto w sposób możliwie aktualny i wszechstronny. Odnosi się to zarówno do kwestii ogólnych, wręcz filozoficznych, związanych z narzuceniem na sposób działania maszyn pewnych norm, które od wieków postulują etycy (np. Arystoteles); jak również do kwestii bardzo szczegółowych, osadzonych w kontekście bieżących zastosowań. W obszarze zastosowań uwypuklono kwestie tak różnorodne, jak zaufanie do systemów SI wspomagających edukację, projektowanie bezpiecznych miast przyszłości (tzw. smart cities) czy zaufanie do programów i systemów usprawniających funkcjonowanie różnego rodzaju organizacji. Spośród wielu czynników wzmacniających zaufanie do sztucznej inteligencji szczególny nacisk położono na dwa – skuteczność systemu połączoną z bezpieczeństwem użytkowników oraz jego poznawczą przejrzystość połączoną z umiejętnością zrozumiałego dla człowieka wyjaśniania podejmowanych przez system decyzji. Konkluzje autorów nie są jednolite. Niektórzy są optymistami, przekonując, że nawet najbardziej rozwinięta sztuczna inteligencja pozostanie czymś na kształt kontrolowanej przez człowieka „mechanicznej lalki”. Inni są bardziej sceptyczni, licząc się z możliwością zaistnienia systemów sztucznych, które przypominają bardziej „mroczne widmo” – czyli skrajnie niebezpieczny dla człowieka artefakt, zdolny do przejęcia nad nim fizycznej i psychicznej kontroli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowany skrypt napisali pracownicy Katedry Biotechnologii Środków Leczniczych i Kosmetyków z myślą o swoich studentach. Powinien on pomóc studentom w dostrzeżeniu i zrozumieniu zależności między świadomym przygotowywaniem form kosmetycznych a znajomością budowy chemicznej i właściwości fizykochemicznych używanych substancji. Rozdział pierwszy zawiera wprowadzenie do tematyki laboratorium. W rozdziale drugim omówiono budowę i właściwości modyfikatorów reologii – niezbędnych do przygotowania stabilnych i wygodnych w aplikacji form kosmetycznych oraz związków powierzchniowo czynnych – stosowanych w żelach do mycia, szamponach i emulsjach. Wiele uwagi poświęcono także przeciwutleniaczom, związkom chroniącym przed promieniowaniem UV oraz konserwantom – głównie ze względu na studentów biotechnologii, dla których budowa i mechanizm działania związków biologicznie czynnych powinny być szczególnie interesujące. W rozdziale trzecim zamieszczono receptury roztworów zawierających modyfikatory reologii, roztworów związków powierzchniowo czynnych oraz emulsji O/W i W/O. Świadomie zrezygnowano z umieszczania w recepturach informacji o działaniu poszczególnych ich składników na skórę oraz roli jaką pełnią w formulacji. Rozdział czwarty został w całości poświęcony badaniom właściwości form kosmetycznych oraz ich stabilności fizykochemicznej i mikrobiologicznej. Zawarto w nim opis badań starzeniowych próbek kosmetyków w celu oceny ich stabilności w czasie i badań skuteczności działania konserwantów. W opracowaniu omówiono także przykłady badań in vitro, ex vivo i in vivo form kosmetycznych oraz poszczególnych surowców, a także zaproponowano wybrane metody instrumentalne służące do oceny cytotoksyczności surowców i skuteczności działania produktów kosmetycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wśród zagrożeń w cyberprzestrzeni szczególnie groźne jest zagrożenie cyberprzemocy – zagrożenie, które nie zawsze się dostrzega i wielokrotnie wręcz lekceważy, a które coraz częściej dotyka nas wszystkich. Najogólniej ujmując, cyberprzemoc możemy sprowadzić do prześladowania, zastraszania, szantażowania, nękania, obrażania i wyśmiewania innych osób lub grup za pośrednictwem współczesnych technik i technologii ICT. Prezentowana publikacja jest zbiorem wyników badań pracowników naukowo-dydaktycznych Zakładu Nauk o Administracji i Bezpieczeństwa w Administracji z Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej, które są upowszechniane i wykładane w procesie dydaktycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Cyberzagrożenia, ich rodzaje, skutki i rozwój, a także zjawiska, jakie one powodują, i rezultaty ich występowania, są przedmiotem badań i analiz pracowników Zakładu Nauk o Administracji i Bezpieczeństwa w Administracji Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej. Wyniki uzyskanych badań w obszarze zagrożeń są przedmiotem różnorodnych projektów badawczych, seminariów oraz prowadzonych wykładów i ćwiczeń w procesie dydaktycznym studentów. Niniejsza publikacja prezentuje wybrane z nich, które były treścią seminarium naukowego poświęconego tej ważnej tematyce, skupionej wokół problemu badawczego, jakim są Współczesne trendy cyberzagrożeń społeczeństwa informacyjnego. Do problemów tych zaliczono szczególnie: stan zagrożeń informacji w cyberprzestrzeni Rzeczypospolitej Polskiej, rodzaje zagrożeń, przewidywane ich skutki i trendy rozwojowe; cyberterroryzm a cyberterror, ich stan i rozmiar oraz zagrożenia, jakie ze sobą niosą, i zjawiska, jakie im towarzyszą; współczesny wymiar cyberwojny, sprowadzony do zagrożenia, które współcześnie dotyka wszystkich obywateli, wszystkie organizacje i instytucje społeczeństwa informacyjnego; „nietechniczne” elementy współczesnych zagrożeń, z którymi spotykamy się codziennie, zagrożenia, które dotykają nas wszystkich, a z których do końca nie zdajemy sobie sprawy; rezultat zagrożeń i powszechne stosowanie współczesnych narzędzi wymiany informacji i jej przetwarzania, sprowadzające się do niebezpiecznego zjawiska, jakim jest wykluczenie cyfrowe; rezultat zagrożeń i celowej działalności człowieka, sprowadzający się do dezinformacji obywateli w przestrzeni cyfrowej jako instrumentu ingerencji w jego wolność i prawa; obszar badań zagrożeń w cyberprzestrzeni na przykładzie cyberprzemocy i poszukiwanie nowych sposobów oraz metod badawczych w tym obszarze. Wskazane problemy są przedmiotem poszczególnych części niniejszej monografii, do studiowania których serdecznie zapraszamy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia związane z możliwością stosowania biopaliw w transporcie - także lotniczym. Opracowanie skierowane jest do rzeszy odbiorców którzy dysponują już podstawową wiedzą z zakresu paliw, w tym biopaliw. Opracowanie stanowi raport-kompendium podstawowej wiedzy wskazującej m.in. na powody korzystania z paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych. Poruszono także zagadnienia dotyczące ekonomicznych i prawnych aspektów stosowania biopaliw. Wskazano główne wady oraz zalety paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych, a także zwrócono uwagę na trudności związane z ich użyciem w układach pierwotnie przeznaczonych do pracy z tradycyjnymi paliwami kopalnymi. Zaproponowano procedurę oceny materiału w celu określenia wpływu nowego środowiska (biopaliwa) na właściwości i strukturę polimerowych elementów elastycznych stosowanych powszechnie w konstrukcjach układów zasilania paliwem silników lotniczych. Przeprowadzono wybrane badania strukturalne z wykorzystaniem metod mikroskopowych, oznaczono parametry chropowatości, gęstość, wyznaczono właściwości wytrzymałościowe wybranych materiałów przed i po ekspozycji w środowisku paliw. Badania przeprowadzono dla trzech, powszechnie dostępnych, materiałów polimerowych i wykazano możliwy charakter zmian ich właściwości. Na podstawie otrzymanych wyników podjęto próbę selekcji materiałów, wskazując na to, czy warto poddać je kosztownym testom normatywnym, odnoszącym się do badania kompatybilności materiałowej poprzez akredytowane laboratoria badawcze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem publikacji jest przedstawienie zagadnień inżynierskich związanych z bezpieczeństwem i komunikacją w systemach IoT (Internet of Things), w tym w systemach WoT (Web of Things), przy czym termin WoT oznacza koncepcję budowy systemu informatycznego wykorzystującego protokół HTTP i powiązane z nim techniki. We wstępie omówiono komponenty wchodzące w skład systemów IoT, architekturę ich połączeń i wewnętrzną architekturę urządzenia IoT, będącego minikomputerem zespolonym z wybraną rzeczą, środowiskiem, zwierzęciem czy nawet z człowiekiem, terminologię definiowaną w różnych modelach referencyjnych systemów IoT, problemy konstrukcyjne wynikające ze specyfiki tych systemów i zagadnienia badawcze inspirowane tymi problemami. W rozdziale o bezpieczeństwie zawarto wprowadzenie podstawowych pojęć i skrótową prezentację rozwiązań stosowanych w tradycyjnych sieciach komputerowych. Uwypuklono zagrożenia specyficzne dla systemów IoT i techniki bezpieczeństwa dedykowane komponentom o ograniczonych zasobach obliczeniowych. Zaprezentowano także techniki bezpieczeństwa mogące znaleźć zastosowanie w budowie systemów WoT. Opis technik komunikacyjnych podzielono na trzy kolejne rozdziały poświęcone zagadnieniom warstwy aplikacji (identyfikacja urządzeń IoT, technologie WWW i protokoły wymiany wiadomości stosowane do budowy systemów IoT), warstwy sieci (protokół Internet w wersji szóstej – IPv6, protokół routingu) i warstwy łącza danych według modelu OSI/ISO (standardy sieci radiowych wykorzystywane do komunikacji między urządzeniami IoT i służące do podłączania tych urządzeń do internetu). Książka jest przeznaczona dla studentów i inżynierów zainteresowanych problematyką projektowania i implementowania systemów internetu rzeczy, a potencjalni odbiorcy powinni mieć podstawowe wykształcenie informatyczne i znajomość sieci komputerowych. Wiedza zawarta w opracowaniu pomoże czytelnikowi dokonywać właściwych wyborów projektowych z olbrzymiej liczby możliwych technik i standardów, pozwoli budować bezpieczne systemy i skróci czas potrzebny na prace koncepcyjne związane z budową nowych lub rozbudową istniejących systemów IoT.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Depresje u kobiet. Przyczyny, diagnoza, leczenie to praca, która pozwala lepiej zrozumieć złożoną chorobę, jaką jest depresja, i rozwiać wiele szkodliwych mitów na jej temat narosłych w przestrzeni publicznej. Dwoje uzupełniających się naukowo specjalistów w przejrzysty sposób przedstawiło różne podłoża rozwoju depresji i ich specyficzne oddziaływanie u kobiet. Zabieg ten ma głębokie uzasadnienie, ponieważ kobiety nie tylko częściej zapadają na tę chorobę, ale przede wszystkim wzorzec jej rozwoju jest u nich nieco inny. To również bardzo ważne i chyba nieco pomijane zagadnienie. Dzięki jasnemu nakreśleniu wielowątkowego tła choroby lekarzowi łatwiej będzie dobierać odpowiednie metody leczenia. Sprawia to, że niniejsza książka doskonale realizuje postulat łączenia wiedzy teoretycznej z praktyczną, a na dodatek wspaniale się ją czyta. To wartościowe połączenie przyjemnego z pożytecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Subtelne różnice biologiczne i uwarunkowania społeczno-kulturowe sprawiają, że obraz męskiej depresji różni się od kobiecej. Zauważenie tych różnic ma istotny aspekt terapeutyczny. Książka przybliża obraz depresji męskiej, podkreślając nie tylko to, co różni ją od kobiecej, lecz także to, co ważne w tej chorobie. Publikacja omawia przyczyny biologiczne i psychologiczne koncepcje męskiej depresji oraz wskazuje skuteczne formy pomocy. Co istotne i niełatwe do osiągnięcia, została napisana w sposób zarówno rzetelny naukowo, jak i osobisty, autorski. Monografia jest cennym źródłem wiedzy zarówno dla lekarzy, psychoterapeutów, jak i dla wielu osób niezwiązanych z medycyną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prezentowana monografia odzwierciedla swoistą wieloaspektowość problematyki gospodarowania kapitałem ludzkim. Ma charakter interdyscyplinarny, zawiera bowiem rozważania prowadzone na gruncie ekonomii oraz nauk o zarządzaniu i jakości. W pierwszym przekroju w prezentowanej monografii dominują rozważania dotyczące rynku pracy – mechanizmu koncentracji popytu i podaży pracy. W drugim przekroju skoncentrowano się w monografii na wybranych zagadnieniach zarządzania kapitałem ludzkim w sektorze publicznym. Istotne miejsce w monografii zajmują zagadnienia odpowiedzialnego bądź nieodpowiedzialnego zachowania organizacji w kontekście ujawniających się dysfunkcji i patologii środowiska pracy. Wspomniane zagadnienia wyznaczają strukturę rozprawy, którą tworzy 20 rozdziałów zamkniętych w trzech przywołanych grupach tematycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka zatytułowana "Archipelag sztucznej inteligencji"", napisana przez specjalistę (profesor AGH, członek PAN i PAU, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji i Polskiego Towarzystwa Sieci Neuronowych) Ryszarda Tadeusiewicza jest oryginalną próbą przybliżenia tytułowej problematyki specjalnemu czytelnikowi: młodzieży szkół średnich. Stykamy się obecnie z wieloma informacjami na ten temat, przy czym są to oceny skrajne: albo że sztuczna inteligencja jest głównym motorem postępu nauki, techniki i gospodarki, więc trzeba ją rozwijać, albo że stanowi ona zagrożenie dla ludzkości, więc trzeba ją ograniczać. Oceny są zwykle ferowane przy minimalnej wiedzy na temat tego, czym w istocie jest sztuczna inteligencja, natomiast zawierają duży ładunek emocji. Ta książka dostarcza dużą porcję rzetelnej wiedzy, która pozwoli Czytelnikowi samemu wyrobić sobie opinie na temat sztucznej inteligencji. Warto dodać, że wiedza ta jest podana w przystępnej i atrakcyjnej formie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej