Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Główna Spytkowice
(3)
Filia Bachowice
(1)
Autor
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Berne Eric (1910-1970)
(1)
Izdebski Paweł (1958-2021)
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Kowalewska Anna (pedagogika zdrowia)
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(4035)
6-8 lat
(2797)
0-5 lat
(2382)
9-13 lat
(1474)
Młodzież
(808)
Pedagodzy
(4)
Dorośli
(704)
14-17 lat
(453)
18+
(79)
Szkoły podstawowe
(79)
Rodzice
(42)
Klasa 8.
(28)
Szkoły wyższe
(24)
Szkoły średnie
(16)
Klasa 7.
(15)
Nauczyciele
(15)
Logopedzi
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(8)
Gimnazja
(7)
Osoby w wieku starszym
(6)
Studenci
(6)
Lekarze
(5)
Licea
(5)
Szkoły ponadgimnazjalne
(5)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(4)
Psychoterapeuci
(4)
8-13 lat
(3)
Bibliotekarze
(3)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Przedszkola
(3)
Technikum
(3)
Terapeuci
(3)
6-8 lat
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 6.
(2)
Literatura polska
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Politycy
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Prawnicy
(2)
Psycholodzy
(2)
Technika
(2)
Urzędnicy
(2)
3-5 lat
(1)
4-6 lat
(1)
5-8 lat
(1)
9-13
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Asystentki i asystenci stomatologiczni
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Chorzy na zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(1)
Cukrzycy
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy instytucji kultury
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukatorzy
(1)
Edytorzy
(1)
Ekonomiści
(1)
Kadry
(1)
Kardiolodzy
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 4
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Policjanci
(1)
Politolodzy
(1)
Poziom niższy średniozaawansowany
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy banków
(1)
Pracownicy instytucji kultury
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Pszczelarze
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Socjolodzy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Strażacy
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły branżowe II stopnia
(1)
Szkoły policealne
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Analiza transakcyjna
(1)
Dotyk
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Higiena szkolna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Ontogeneza
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjoterapia
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia słuchu
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zdrowotność
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Główna Spytkowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W co grają ludzie : psychologia stosunków międzyludzkich / Eric Berne ; [przełożył Paweł Izdebski]. - Wydanie 5., 22. dodruk. - Warszawa : PWN, 2022. - 159, [1] strona ; 21 cm.
(Psychologia Stosowana)
Książka znanego psychiatry amerykańskiego o wielkich walorach dydaktycznych. Przedstawia zagadnienie stosunków międzyludzkich w kategoriach tzw. analizy transakcyjnej. Uczy sposobów poprawy wzajemnych kontaktów między ludźmi, pozwalając czytelnikowi lepiej zrozumieć zarówno siebie, jak i drugiego człowieka. W książce przedstawiono 30 typowych sytuacji społecznych, analizując je w konwencji tzw. "gier".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Bachowice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 227, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne to kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne. Czytelnik znajdzie tu: Charakterystykę adolescencji jako okresu przejścia między dzieciństwem a dorosłością oraz określenie zadań rozwojowych młodzieży. Opis socjoterapii jako szczególnej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, lokującej się między modelami zdrowia i zaburzeń. Informacje na temat diagnozowania w socjoterapii jako wieloaspektowego i celowego procesu zbierania informacji, stawiania hipotez diagnostycznych oraz ich weryfikacji. Analizę socjoterapii jako sposobu pomagania w drodze uruchamiania procesu grupowego i aktywowania czynników pomocowych. Wiedzę na temat pożądanych cech socjoterapeuty: kompetencji psychologiczno-pedagogicznych, diagnostycznych, pomocy grupowej, pracy pomocowej z młodzieżą, autoedukacyjnych i moralnych, a także tożsamości zawodowej socjoterapeuty. Uznajemy doniosłe znaczenie okresu adolescencji jako czasu obdarzonego silnym potencjałem rozwojowym, podczas którego istnieją niepowtarzalne możliwości wsparcia rozwoju i pomocy dla nastolatków. Młodzież uczestniczącą w socjoterapii postrzegamy jako jednostki, które dysponują osobistym potencjałem umożliwiającym im coraz bardziej niezależne i podmiotowe życie, dokonywanie samodzielnych wyborów oraz kształtowanie własnej biografii, ale także jako osoby, które lokują się w grupach zwiększonego ryzyka, ponieważ borykają się z różnego typu problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Główna Spytkowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Główna Spytkowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 611/612 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej